Wirtualna asystentka

W jaki sposób rozliczać się za wykonaną pracę przy pracy zdalnej?
Czasy pandemii wymusiły zweryfikowanie dotychczasowych sposobów na organizację pracy w biurach. Okazało się, że w przypadku gdy firma nie wytwarza namacalnego produktu – jej pracownicy z powodzeniem swoje dotychczasowe obowiązki wykonywać mogą z domu. Przychodzenie do biura, które na początku było nieodzowne – okazało się w wielu przypadkach zbędne.
Trudna, pandemiczna sytuacja pozwoliła jednak wypracować nową kulturę pracy, która na dobre zadomowiła się w polskim biznesie. Mianowicie mowa tu o pracy zdalnej oraz nowym zawodzie, jakim jest wirtualna asystentka.
Czym ona może zajmować się w Twojej firmie? Osoba na tym stanowisku może obsługiwać skrzynkę pocztową, a więc odpowiadać na maile od klientów. Może przygotowywać pisma wg. przekazanych jej wcześniej wytycznych. Wiele asystentek przygotowuje różnego rodzaju bazy danych, robi stosowny research – w zależności od tego, jakiego rodzaju pracę należy w danym momencie wykonać.
Kontakt z wirtualną asystentką jest bardzo często mailowy, ale zdarza się też że wykorzystywany jest do tego telefon. Sposób rozliczenia pracy może być zadaniowy lub stawka godzinowa. Wszystkie szczegóły należy ustalić przed podpisaniem umowy. Bardzo często jest to umowa zlecenie, ponieważ nie wszystkie asystentki prowadzą działalność rejestrowaną i wystawiają faktury.