You are here:  / Nowości / Marketing prawniczy

Marketing prawniczy

Czym jest marketing prawniczy?
Marketing może się tyczyć przeróżnych dziedzin, ale gdy chce się go powiązać z branżą prawniczą, pojawia się mały (albo i duży) problem w postaci niemożności zastosowania takiej typowej bezpośredniej reklamy. Kancelariom prawniczym nie wolno promować się w zbyt oczywisty sposób. Nie mogą one napisać w swoich reklamach, że są „najlepszymi ekspertami na rynku” i nie mogą też zaznaczyć, że uda im się „wygrać każdą sprawę”. Takie zachowania są po prostu niedozwolone, więc ten, kto się ich dopuści, najprawdopodobniej tylko na tym straci, bo zostanie ukarany karą grzywny albo nawet posądzony o poważniejsze wykroczenie, co może grozić nawet utratą tytułu.

Mimo wszystko marketing prawniczy jest możliwy, tyle że trzeba odpowiednio do niego podejść, z pewną dozą subtelności, cały czas mając na uwadze to, by nie starać się zbyt bezpośrednio nakłaniać innych do skorzystania ze swoich usług. Reklama nie musi mieć przecież jakiegoś bardzo mocnego przekazu, by działała i spełniała swoją funkcję. Subtelne działania marketingowe bywają wręcz bardziej efektywne, zwłaszcza teraz, gdy klienci i usługobiorcy poznali się już na różnych sztuczkach marketingowców.